ماهواره اختصاصی داخلی برنامه ۹۰ ekhtesasi

ماهواره: اختصاصی داخلی برنامه ۹۰ ekhtesasi dakheli barname –

  • خرید کتاب از گوگل
  • چاپ کتاب PDF
  • خرید کتاب از آمازون
  • خرید کتاب زبان اصلی
  • دانلود کتاب خارجی
  • دانلود کتاب لاتین
  • توجه: در صورتی که فایل دارای ایراد است یا حقوق نویسنده رعایت نشده با ما تماس بگیرید

    گت بلاگز اخبار بین الملل گزینش پمپئو چه پیامدهایی دارد؟

    ترامپ امیدوار است با مردان تازه خود کار برجام را یکسره کند. ولی آیا روند تحولات آنگونه که او می خواهد پیش خواهد رفت؟

    گزینش پمپئو چه پیامدهایی دارد؟

    گزینش پمپئو چه پیامدهایی دارد؟

    عبارات مهم : ایران

    آیا جان بولتون و مایک پمپئو شکل تازه ای به سیاست خارجی آمریکا می دهند؟

    ترامپ امیدوار است با مردان تازه خود کار برجام را یکسره کند. ولی آیا روند تحولات آنگونه که او می خواهد پیش خواهد رفت؟

    مایک پمپئو را از حالا می توان یکی از مردان تازه ترامپ به حساب آورد. البته او قبل از معرفی به کنگره جهت بررسی صلاحتیش به عنوان وزارت خارجه نیز یکی از مردان ترامپ آشنا می شد. ولی حالا او در لباس و عنوانی تازه قدم به میدان خواهد گذاشت. اگر تا به حال او از دریچه امنیتی و با نگاه جاسوسان به تحولات اطراف خود نگاه می کرد حال باید از دریچه ای دیگر و در قامت یک دیپلمات به پرسشها پیچیده ای که امریکا با آن درگیر هست، نگاه کند.

    گزینش پمپئو چه پیامدهایی دارد؟

    اما چه شد که ترامپ خیلی سریع دست به عوض کردن زد و یک پست حیاتی مانند وزارت خارجه این عوض کردن بزرگ را به خود دید؟ نحوه واکنش‌ها و سیاست ورزی ترامپ در یک سال و اندی حکومت وی در امریکا نشان می دهد که او مانند پادشاهی، نه به اصول معین کشور خود و نه قوانین و عرف مرتبط با روابط بین الملل وقعی نمی نهد. هر آنکه را که می آورد براحتی دستور به اخراج آن می دهد و هر اصول و معاهده ای را که در نظام بین الملل به مذاقش خوش نمی آید، از آن خارج می شود و یا خواهان ضمیمه اصول دیگری جهت آن هست. ترامپ کسی است که مانند یک دیکتاتور و پادشاه انگار دنیای کوچکی دارد و نمی تواند ابعاد فراخ و گسترده دنیا خود را با پیچیدگی های مختلفی که دارد مورد نقد و تحلیل قرار دهد و این باعث شده است است او خواهان عوض کردن هر آن چیزی باشد که با این دنیای محدود فکری او در تضاد باشد.

    یکی از این توافقات بین المللی که امریکا پیش از آمدن او زیر آن را امضا کرده است توافق هسته ای یا برجام بود که همراه با پنج قدرت دیگر جهانی با کشور عزیزمان ایران به امضا رسیده هست. یکی از دلایل بزرگ عوض کردن در وزارت خارجه توافقی است که از قضا ایالات متحده قبل از روی کار آمدن ترامپ، نقش اساسی در شکل گیری آن داشت. حالا که ترامپ بر سر کار است خواهان ادامه حیات آن نیست. از این رو شخصی مانند تیلرسون که در این عنوان با او هم نظر نیست مجبور به رفتن می شود.

    ترامپ امیدوار است با مردان تازه خود کار برجام را یکسره کند. ولی آیا روند تحولات آنگونه که او می خواهد پیش خواهد رفت؟

    همه مران پادشاه

    ترامپ هنگامی که به قدرت رسید تیمی را سرکار آورد که زیاد رویکردی اقتصادی داشتند. او از ابتدا شعار اقتصاد و اشتغال می داد و سخن از خروج از بحرانهای خاورمیانه جهت کم کردن هزینه ها می کرد. تیلرسون، مدیر یک شرکت بزرگ نفتی، جهت وزارت خارجه، یکی از این مردان بود. دیگر وزرای او نیز از چنین سابقه ای برخوردار هستند. ولی حضور یک ساله او در کاخ سفید و درگیر شدن او با بحرانهای متفاوت از جمله عنوان برجام جهت او مشخص کرد که همه چیز اقتصاد نیست و نمی توان با این روش هر بحرانی را حل کرد.

    مخالفت های تیلرسون، مک مستر و جیمز متیس با تفکرات تند او و روحیه زیر میز زدن، او را سرخورده کرد. ولی او کسی نبود که بنشیند و تسلیم مردانی باشد که او را به آرامش و محافظه کاری دعوت می کردند. این مردان باید قربانی می شدند و دیگران، آنها که با روحیات او سازگاری بیشتری داشتند به میدان می آمدند. تیلرسون با یک توئیت از کار برکنار شد و پمپئو کسی که سمت ریاست سیا را داشته و با کارهای اطلاعاتی و امنیتی سر و کار دارد به جای او به سنا معرفی شد. از سوی دیگر، مهره خاص دیگری رو شد که بدبین ترین ناظران هم احتمال حضور او را در تیم ترامپ نمی دادند. ولی هیچ انتخابی از ترامپ بعید نیست. جان بولتون کسی که بیانات ضد ایرانی او از معروفیت بسیاری برخوردار بود به عنوان مشاور امنیت ملی جای مک مستر نشست.

    گزینش پمپئو چه پیامدهایی دارد؟

    حال گفته می شود تیم یکدست ترامپ جور شده است هست. ترامپ به این نتیجه رسیده بود که جهت حل بحرانها و روبرو شدن با پیچیدگی های منطقه ای باید از رویکرد اقتصادی به سمت رویکرد امنیتی شیفت پیدا کند. این عنوان باعث شد یک مرد امنیتی و آشنا با پرسشها جاسوسی به سمت وزیر خارجه گزینش شود. پمپئو جهت نخستین بار در سال ۲۰۱۰ به نمایندگی کنگره رسید و در کمیته اطلاعات مشغول کار شد. او در وقت انتخابات به سوی ترامپ سوق پیدا کرد و بخت با او یار بود که ترامپ برنده انتخابات بود. وی به محض آنکه نامش به عنوان گزینه مهم تصدی پست ریاست در CIA مطرح شد، در توییتر خود راجع به توافق هسته ای با کشور عزیزمان ایران نوشت: منتظر ملغی کردن این توافق فاجعه بار با بزرگترین حامی تروریسم در دنیا هستم.

    پمپئو پیش از این در محافل رسانه ای کشور عزیزمان ایران کمتر آشنا شده است بود، در واقع یکی از دست راستی های افراطی در حزب جمهوری خواه است که خط فکری وی، نشان دهنده دشمنی سخت با کشور عزیزمان ایران و به خاص توافق هسته ای است.

    ترامپ امیدوار است با مردان تازه خود کار برجام را یکسره کند. ولی آیا روند تحولات آنگونه که او می خواهد پیش خواهد رفت؟

    در حال حاضر، بعد از جلسه بررسی صلاحیت پمپئو در سنا، کمیته روابط خارجی سنای آمریکا با اکثریت اندک او را جهت تصدی سمت وزارت خارجه قبول کرده هست. انتظار می رود به زودی انتصاب مایکل پمپئو در جلسه مجلس سنا طرح و به احتمال زیاد تصویب شود.

    پمپئو جلسه پر فراز و نشیبی را با سناتورها داشت و مورد پرسش و پاسخ های بسیاری قرار گرفت. بعضی او را به علت سخنان تند خود در مورد کشور عزیزمان ایران و بعضی پرسشها دیگر مناسب این پست نمی بینند و بعضی گفته اند سیاست خارجی ادامه شرکت امنیت ملی امریکا یا سیا است.

    گزینش پمپئو چه پیامدهایی دارد؟

    مردان ترامپ و برجام

    پس از گزینش مردان تازه ترامپ جهت پست های وزارت خارجه و مشاور امنیت ملی امریکا، بیشترین گمانه زنی ها در مورد کشور عزیزمان ایران بود. ناظران تحولات روابط کشور عزیزمان ایران و امریکا بیشترین علت این تغییرات را متوجه برجام و اختلافات ترامپ با مردان قبلی در مورد برجام می دانند. گفته می شد تیلرسون با روحیه محافظه کارانه خود، لغو برجام را در سطح بین المللی و در فضایی که متحدین اروپایی را از امریکا می تواند دورتر کند، موافق روند موجود نمی دانست و از این رو هیچ برنامه و روشی را جهت این عنوان مناسب نمی دانست. مک مستر هم با تیلرسون موافق بود و از این رو این دو تلاش می کردند روی «آن»ترامپِ محتاط و اصولی و کمتر آینده نگری نشده کار کنند و جلوه آنرا بنمایانند.

    اما ترامپ این شرایط را موافق روح سرکش خود نمی دید و بالاخره با گزینش تیم تازه از قفس خود رها شد. ولی پرسش این است که آیا جان بولتون و مایک پمپئو آخرین مردان پادشاه خواهند بود؟

    موضوع این است که مخالفت با برجام و خروج از آن مسئله داخلی امریکا نیست که با عوض کردن تیم بتوان آنرا تسهیل کرد و براحتی از آن خارج شد. عنوان برجام چیزی فراتر از مهره چینی ها و اختلافات داخلی ترامپ با مردان خود هست. چیزی که ترامپ به واقع آن را درک نکرد و چاره را در عوض کردن مهره ها دید. ولی این افراد تازه نیستند که بتوانند استدلالی تازه جهت خروج از برجام پیدا کنند. ترامپ در نهایت خود تصمیم گیرنده مهم خواهد بود و دیگران تنها می توانند گاهی تندی و زهر تصمیمات او را مانند آنچه در حمله موشکی به سوریه اتفاق افتاد، بگیرند ولی برگشت او از تصمیماتش سخت به نظر می رسد. لیکن که او ابتدا تصمیم می گیرد و سپس کمی در مورد آن فکر و اندیشه می کند.

    اما روحیه نظامی و نزدیکی افکار مایک پمپئو به ترامپ هر چند می تواند رویکرد سیاست خارجی ایالات متحده را یکدست کند ولی لزوما به حل معادلات این کشور نخواهد انجامید. معادلات سیاست خارجی نیازمند داشتن صبر، استراتژی اصولی و عاقلانه است و تزریق روش «پیش بینی ناپذیری» و «غیر قابل اتکا بودن» به صحنه سیاست خارجی می تواند اوضاع امریکا در دنیا را با تنش های زیاد روبرو کند.

    واژه های کلیدی: ایران | سیاست | مردان | امریکا | ایرانی | وزارت خارجه | اخبار بین الملل


    دانلود


    دانلود فایل ها

    نویسنده : blogzz

  • کتاب زبان اصلی J.R.R
  • دانلود رایگان کتاب از آمازون
  • تکست بوک
  • خرید کتاب انگلیسی
  • خرید کیندل آمازون
  • کتاب زبان اصلی
  • خرید کتاب زبان اصلی دانشگاهی
  • باکس کتاب
  • مانگا زبان اصلی
  • قیمت چاپ کتاب PDF
  • چاپ مانگا
  • رفتن به نوار ابزار