ماهواره اختصاصی داخلی برنامه ۹۰ ekhtesasi

ماهواره: اختصاصی داخلی برنامه ۹۰ ekhtesasi dakheli barname –

  • خرید کتاب از گوگل
  • چاپ کتاب PDF
  • خرید کتاب از آمازون
  • خرید کتاب زبان اصلی
  • دانلود کتاب خارجی
  • دانلود کتاب لاتین
  • توجه: در صورتی که فایل دارای ایراد است یا حقوق نویسنده رعایت نشده با ما تماس بگیرید

    گت بلاگز اخبار گوناگون زیباترین کتابخانه‌های دنیا

    با پیشرفت تکنولوژی و کتابخانه‌های آنلاین، رویکرد جوامع مدرن به کتاب و کتابخوانی مقداری عوض کردن یافته ولی هنوز هم کتاب به عنوان یک جاذبه فرهنگی مخاطبان زیادی دا

    زیباترین کتابخانه‌های دنیا

    زیباترین کتابخانه های جهان

    عبارات مهم : طراحی

    با پیشرفت تکنولوژی و کتابخانه های آنلاین، رویکرد جوامع مدرن به کتاب و کتابخوانی مقداری عوض کردن یافته ولی هنوز هم کتاب به عنوان یک جاذبه فرهنگی مخاطبان زیادی دارد.

    به گزارش برترین ها، با پیشرفت تکنولوژی و کتابخانه های آنلاین، رویکرد جوامع مدرن به کتاب و کتابخوانی مقداری عوض کردن یافته ولی هنوز هم کتاب به عنوان یک جاذبه فرهنگی مخاطبان زیادی دارد و حتی در بعضی از کشورها کتابخانه های مشهور، جاذبه های گردشگری به شمار می آیند. بدهید ترتیب که یا معماری کتابخانه و سابقه تاریخی آن بهانه ای جهت جذب گردشگر می شود یا آنکه عاشقان کتاب از گوشه و کنار دنیا به سمت آن ها جذب می شوند تا نسخه ای مهم و نایاب از کتاب مورد نظر خود را مطالعه کنند.

    کتابخانه جورج پیبادی (George Peabody)، بالتیمور
    کتابخانه جورج پیبادی (بخشی از دانشگاه هاپکینز) بیش از ۳۰۰ هزار جلد کتاب در پنج طبقه دارد. قطعا کتاب ها هم قابل توجه هستند، ولی فضای کلیسا مانند، کفپوش مرمرین و شرح آهنی جذابیت مهم این کتابخانه هستند. آیا تعجبی دارد که این کتابخانه یکی از محبوب ترین تالار های عروسی در بالتیمور باشد؟

    کتابخانه عمومی سیاتل، واشنگتن
    کتابخانه عمومی سیاتل .توسط معمار مشهور هلندی رم کولهاس (Rem Koolhaas) طراحی شده است هست. این عمارت شیشه و فولادی، یازده طبقه دارد و به علت موقعیتش روی تپه می توان از طبقات متفاوت آن، وارد و خارج شد. از طبقه دهم می توانید منظره شهر و خلیج الیوت را ببینید. چون لقب سیاتل شهر زمردین هست، در دیوار ها و آسانسور ها از رنگ سبز استفاده شده است است.

    زیباترین کتابخانه‌های دنیا

    کتابخانه عمومی استکهلم، سوئد
    کتابخانه عمومی استکهلم به وسیله معمار سوئدی، گانر آسپلاند (Gunnar Asplund) طراحی شده است که به علت کار روی سینما اسکاندیا و گورستان وودلند (جزء میراث جهانی یونسکو) مشهور هست. سالن مهم مدور و کتاب هایی به زبان های شمال اروپا دارد و سقف سفید آن شبیه به ابر است.

    کتابخانه عمومی مرکزی ونکوور، کانادا
    کتابخانه مرکزی ونکوور جهت شما آشناست، چون از کولوسئوم رومی الهام گرفته هست. این مجموعه کتابخانه ۹ طبقه یک بلوک شهری را اشغال کرده و مشمول بر فضای اداری، کافی شاپ و خرده فروشی در طبقه همکف می شود. یکی از جالبترین شاخصه های آن بام باغ آن است که به روی عموم باز نیست، ولی می توانید درخواست مجوز ورود کنید.

    با پیشرفت تکنولوژی و کتابخانه‌های آنلاین، رویکرد جوامع مدرن به کتاب و کتابخوانی مقداری عوض کردن یافته ولی هنوز هم کتاب به عنوان یک جاذبه فرهنگی مخاطبان زیادی دا

    کتابخانه صومعه استراهوف (Strahov)، پراگ
    صومعه استراهوف در پراگ در سال ۱۱۴۳ میلادی تاسیس شده، با وجود جنگ، آتش سوزی و سایر فجایع، دوام آورده و کتابخانه آن در سال ۱۶۷۹ ساخته شده است هست. معروف ترین شاخصه این کتابخانه سقف جالب آن است که با نقاشی های مذهبی پوشیده شده است و چرخی است که با گرداندن آن می توانید قفسه ها را بچرخانید و کتاب را راحتتر پیدا کنید.

    کتابخانه سلطنتی دانمارک، کپنهاگ
    این کتابخانه در سال ۱۶۴۸ ساخته شد، ولی در سال ۱۹۹۹ نوسازی شده است و به شکل فعلی درآمد. این کتابخانه را به علت بخش های فلزی سیاه و براقی که در دو طرف بخش شیشه ای وسط کتابخانه قرار دارد، الماس سیاه می نامند. داخل آن می توانید یک گنجینه واقعی از آثار اروپایی به خصوص دانمارکی پیدا کنید. همچنین موزه تصویر ملی، یک کافه، سالن نمایش و یک نقاشی قشنگ روی سقف اثر هنرمند مشهور دانمارکی، پر کرکبی (Per Kirkeby) هم در این ساختمان به چشم می خورد.

    کتابخانه شهر اشتوتگارت، آلمان
    این کتابخانه در یک مکعب بتنی در قلب جنوب آلمان واقع شده است و یک کتابخانه معمولی نیست. جذابیت مهم آن، یک اتاق مطالعه پنج طبقه شبیه یک هرم معکوس هست؛ و صد ها هزار کتاب که به طور منظم در قفسه های آن نشسته اند.

    زیباترین کتابخانه‌های دنیا

    کتابخانه اسکندریه، مصر
    زمانی مشهورترین کتابخانه دنیا در اسکندریه قرار داشت. اکنون مصر به احترام تاریخ فرهنگی خود یک ساختمان گرانیتی قشنگ برپا کرده هست. این ساختمان مدور به وسیله معمار نروژی طراحی شده است و با حکاکی هایی پوشیده شده است که به وسیله بازیگران و صورت های معروف محلی انجام شده است اند و در کنار یک استخر بزرگ قرار دارد. اگرچه کتاب های زیادی به زبان های عربی، فرانسوی و انگلیسی در این کتابخانه وجود دارد، ولی چند موزه، یک افلاک نما و یک آزمایشگاه مخصوص بازگردانی و حفظ نسخ باستانی هم در آن وجود دارد.

    با پیشرفت تکنولوژی و کتابخانه‌های آنلاین، رویکرد جوامع مدرن به کتاب و کتابخوانی مقداری عوض کردن یافته ولی هنوز هم کتاب به عنوان یک جاذبه فرهنگی مخاطبان زیادی دا

    کتابخانه واسکونزلوس (Vasconcelos)، مکزیکوسیتی
    حتما باید از این کتابخانه دیدن کنید. داخل این کتابخانه بیش از ۴۷۰ هزار جلد کتاب در قفسه های معلق را با شرح جالب مشاهده می کنید و از بیرون، این ساختمان ۳۰۰ متری که از بتن، فولاد و شیشه ساخته شده است در میان یک باغ گیاه شناسی حاوی گیاه های بومی مکزیک قرار دارد. بنابراین اگر به دنبال فرهنگ و محیط زیست در کنار هم هستید، اکنون می دانید که به کجا بروید.

    کتابخانه ال اسکوریال (El Escorial)، اسپانیا
    این کتابخانه اسپانیایی نه تنها یک اثر هنری بلکه جزء میراث جهانی یونسکو نیز هست. این کتابخانه در اصل به دستور شاه فیلیپ دوم ساخته شد و خیره کننده ترین شاخصه آن مجموعه ای از هفت نقاشی سقفی است که هنری های لیبرال را نشان می دهد.

    زیباترین کتابخانه‌های دنیا

    کتابخانه عمومی بیتو (Beitou)، تایوان
    شاید کتاب های چاپی به اندازه ای که دوستشان داریم، سازگار با محیط زیست نباشند، ولی هرچیز دیگری در کتابخانه عمومی بیتو در تایوان فوق سبز هست. ساختمان چوبی دو طبقه آن، سقف شیبداری و بالکن هایی دارد که با صندلی های راک کامل شده است اند، و می توانید در حال تاب خوردن رمان مورد علاقه تان را بخوانید.

    خانه فرهنگ و کتابخانه ونسلا (Vennesla)، نروژ
    این کتابخانه در نزدیکی جنوبی ترین نقطه نروژ واقع شده است است و علاوه بر کتابخانه، مرکز فرهنگی شهر و محل اجتماع هم هست. این ساختمان یک کافی شاپ، فضای باز ملاقات، چند کلاس جهت دوره های آموزشی و یک سینما هم دارد. تیر های باریک و بلند چوبی در فضای داخلی شبیه داخل بدن نهنگ طراحی شده است است.

    کتابخانه جنوب استرالیا، آدلاید
    این کتابخانه از بیرون یک جعبه شیشه ای فوق مدرن هست، ولی از داخل شبیه یکی از کتابخانه های فیلم هری پاتر هست. این کتابخانه در آدلاید واقع شده است است و تاکید خاص ای بر تاریخ استرالیا، آثار نویسندگان بومی و نقشه ها دارد.

    کتابخانه دانشگاه هنر تاما، توکیو
    این کتابخانه در سال ۲۰۰۷ ساخته شده است و معماری نسبتا مدرنی مشمول بر طاق های بتنی، دیوار های شیشه ای، مبلمان مینیمال و ردیف های مرتب کامپیوتر دارد، ولی همچنان حس و حال کلاسیک و قدیمی دارد. حدود ۱۰۰ هزار کتاب در این کتابخانه وجود دارد و تقریبا همه کسانی که به معماری علاقمندند آن را دوست دارند.

    اتاق مطالعه سلطنتی پرتغال، ریو دو ژانیرو، برزیل
    این کتابخانه زیاد شبیه کاخ اختصاصی کتاب هاست. نمای سنگ آهکی آن از صومعه مشهور لیسبون الهام گرفته شده است هست، جایی که در آن ساخته شده است و با کشتی به ریودو ژانیرو آورده شده است هست. فضای داخلی آن خیره کننده هست، شیشه های رنگی قرمز، سفید و آبی پنجره ها نور طبیعی را از سقف وارد سالن می کنند در حالی که میز های نقره ای، مرمرین و عاجی رنگ به بازدیدکنندگان خوشامد می گویند.

    کتابخانه مرکزی ریچارد جی. ریوردان (Richard J. Riordan)، لس آنجلس
    این کتابخانه مرکزی یکی از باشکوه ترین ساختمان های لس آنجلس هست. از بیرون نمونه برجسته طراحی دکوآرت هست، ولی از درون، ساختمان گنبدی ظریفی است که یک لوستر برنزی، یک راه پله و نقاشی هایی از مهمترین لحظات تاریخ کالیفرنیا در آن به چشم می خورد.

    کتابخانه بادلین (Bodleian)، آکسفورد
    این کتابخانه از دهه ۱۳۰۰ میلادی استفاده می شود و ۱۲ میلیون کتاب دارد که محققان و مسافران زیادی را از سراسر دنیا جذب می کند. علاوه بر اینکه نسخه های ارزشمند کتاب های مشهور در این کتابخانه به چشم می خورد، ساختمان کتابخانه هم بسیار قشنگ و دیدنی است.

    موزه و کتابخانه مورگان، نیویورک سیتی
    اگر تا به حال به این فکر کرده اید که کتابخانه شخصی یک مولتی میلیاردر چه شکلی است می توانید از این کتابخانه دیدن کنید. این کتابخانه از سه ساختمان تشکیل شده است که زمانی متعلق به جی. پی. مورگان بوده هست. این ساختمان ها مشمول بر گالری، کتابخانه، سالن نمایش و کلکسیون کتاب شخصی مورگان می شود. دکوراسیون طلایی، سقف پوشیده از نقاشی و سه طبقه کتابخانه با گذرگاه های مخفی آن واقعا ارزش دیدن را دارد.

    واژه های کلیدی: طراحی | مرکزی | نقاشی | ساختمان | کتابخانه | اخبار گوناگون

    زیباترین کتابخانه‌های دنیا

    زیباترین کتابخانه‌های دنیا


    دانلود


    دانلود فایل ها

    نویسنده : blogzz

  • کتاب زبان اصلی J.R.R
  • دانلود رایگان کتاب از آمازون
  • تکست بوک
  • خرید کتاب انگلیسی
  • خرید کیندل آمازون
  • کتاب زبان اصلی
  • خرید کتاب زبان اصلی دانشگاهی
  • باکس کتاب
  • مانگا زبان اصلی
  • قیمت چاپ کتاب PDF
  • چاپ مانگا
  • رفتن به نوار ابزار